czwartek, 4 stycznia 2018

Trening łączony

Jak trenować? To pytanie wraca do każdego co ma postawiony cel treningowy. Pomysłów na trening jest wiele. Można trenować skupiając się na poszczególne zdolności motoryczne takie jak: wytrzymałość, siła, szybkość, gibkość. Całkiem profesjonalnie jest się skupić nad odpowiednią zdolnością podczas pojedynczej jednostki treningowej. Bardzo często spotkać się można z treningiem łączonym. Pamietać trzeba jednak by podczas takiego treningu przeważała jedna zdolność którą kształtujemy. 
Np: Często kształtując wytrzymałość wplata się podczas rozgrzewki czy uspokojenia po treningu elementy gibkości lub akcent wytrzylmalsci tlenowej przed lub po mocnym treningu na siłowni. Doskonały przykład treningu łączonego możemy zaobserwować podczas treningów sportów walki np: boks, zapasy, judo itd.  

    Mój pierwszy trening łączony w tym roku.
Stwierdziłem jak trening.... To trening. Czas więc się zmęczyć. W końcu to czwarty dzień noworocznej aktywności. Wygospodarowałem tylko godzinę... Co robić ? Pogoda ładna więc outdoorowo.
Mój pomysł połączyć bieg z lekka siłownią. Moja trasa 6 km (opisana juz dwukrotnie)już w tempie treningowym średnia 5:25 wiec już minuta szybciej niż pierwszego dnia. Lekka siłownia bezpośrednio po biegu. Z racji tego iż nie mam w domu wszystkich sprzętów skorzystałem z dobrodziejstw postawionych przez dzielnicę, czyli z siłowni plenerowej. Coraz częściej można je spotkać zwłaszcza w sąsiedztwie placów zabaw. Postanowiłem że sprawdzę i ja jak działa taki sprzęt. 
Wykonałem osiem ćwiczeń w trzech seriach po 15-20 powtórzeń. Jak na pierwszy raz całkiem spoko na rozruszanie mięśni i stawów. 
Opis mojej próby treningowej znajdziecie w kolejnym poście.
Ćwiczenia jakie wykonałem to: unoszenie kolan w zwisie do klatki piersiowej, pompki francuskie, wyciskanie, wiosłowanie, skręty tułowia, ściąganie rak za głowę, rozpiętki oraz unoszenie wyprostowanych nóg w zwisie. 
Godzina podczas zabieganego dnia spędzona w ten sposób napewno przybliży mnie do ZDROWEGO POWROTU DO FORMY. Energetycznie trening udany.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz